Tanıtım

PAZARLAMA PROGRAMI

Pazarlama Programı; pazarlama kavramları, teorisi, kuralları ve uygulamaları hakkında öğretim veren sosyal bir program olup temel amacı; sektör koşullarında müşteri değeri yaratabilmek ve maksimum müşteri memnuniyeti sağlayabilmek için, satış ve pazarlamadaki yeni gelişme ve kavramları tanıyan, satış stratejileri konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip insan kaynağını yetiştirmektir. Bu amaçla öğrenciler çoğunlukla gerçek piyasa koşullarında karşılaşacakları konularda eğitilirler.
Pazarlama Programı 2002 yılında 80 öğrenci kontenjanı ile kurulmuştur. 2006-2007 EğitimÖğretim yılından itibaren Pazarlama 2. Öğretim Programı da 80 kontenjanla fiilen eğitime başlamıştır. Program 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü olarak yapılandırılmış olup eğitim süresi iki yıldır. Program 2010-2011 Akademik Yılı Bahar Yarıyılı itibarı ile Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü olarak yeniden adlandırılmış olup, normal öğretim programında 90 öğrenci kontenjanı ile eğitim öğretime devam etmektedir.
Pazarlama programının hedefi; yeni pazarlama tekniklerini tanıyan ve anlayabilen, reklam, markalaşma ve kişisel satış konularında bilgi sahibi olan ve bu konulardaki uygulamalara katkıda bulunabilen, işletme için önemli bir varlık olan tüketiciyi tanıyan ve tanıma için gerekli sosyal, psikolojik etkileri inceleyerek pazarı yakından izleyebilme konusunda katkı sağlayabilen, temel ekonomi kavramlarına hâkim yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen, etkin iletişim becerilerine sahip olan meslek elemanı yetiştirmektir.
Pazarlama ve Reklamcılık, ülkemizde hızla gelişmekte olan bir hizmet alanı olup, bölümü bitiren öğrenciler Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Pazarlama Programı önlisans diplomasına ve ‘Pazarlama Meslek Elemanı’ unvanı almaya hak kazanırlar. Mezun olan öğrenciler sahada ve mağazalarda satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi, pazarlama şirketlerinde araştırmacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında da müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler. Mezunlar pazarlama hizmetlerinin sunulduğu, özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda görev alabilmekte, ulusal ve uluslararası ticaret ve pazarlama alanlarında istihdam edilmektedirler.
Öğrencilerin kullanabilecekleri kütüphane, kablosuz internet imkânı ile kampüste bilgiye oldukça kolay şekilde ulaşılabilmekte olup, bölüm dersleri interaktif ortamda, teknolojik donanıma sahip sınıflarda işlenmektedir. Ayrıca kampüse ait sosyal hizmetler sayesinde boş vakitlerinde çeşitli aktivitelerde yer alabilme imkânları mevcuttur.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlamak, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 40 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. Pazarlama Programından mezun olan öğrenciler, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İletişim Bilimleri, İşletme, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik, Yönetimi, Pazarlama, Reklam Tasarımı ve İletişimi, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Uluslararası, İşletme, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik gibi örgün öğretim lisans programlarına ve Açık Öğretim Fakültelerine dikey geçiş yapabilmektedirler.